Kijk bijvoorbeeld maar eens naar artikel 6.
We zien deze algemene voorwaarden als een natuurlijk onderdeel van onze doorlopend streven naar verbetering maar ook als een heel spannend experiment.
We presenteren je de meest soepele algemene voorwaarden in de deze branche van Europa!
SoloBioMooi.nl: natuurlijke cosmetica online
Algemene voorwaarden … dat zijn toch die regeltjes die niemand leest? Inderdaad, meestal wel, maar in dit geval is het anders. Van deze algemene voorwaarden word je nu eens wel BLIJ!
Alle voorwaarden zijn gebaseerd op onze uitgangspunten en onze houding (zie artikel 1.) Onze voorwaarden zijn vóór jou geschreven en niet om tégen jou gebruikt te worden. Waarom? Omdat we geloven in wat we doen, we geloven in onze service, in ons advies én we geloven in onze producten.
1. De uitgangspunten van SolobioMooi
- Klant? Koning(in)!- Ons streven? Wij: elke dag een beetje beter! Jij: blij!
- Service? Ja! (En hoe!)
Naast ons streven om elke dag beter te worden, streven we dus naar 100% tevredenheid ofwel dat jij BLIJ wordt van onze service én onze producten. Bij zo'n streven hoort een bepaalde houding van onze kant.
Wij noemen deze houding de 'SoloBioMooi-doet-niet-zo-moeilijk-houding'
2. Wie is SoloBioMooi
1. AdresDeze algemene voorwaarden horen bij SoloBioMooi. SoloBioMooi is een webwinkel, en ons vestigingsadres/bezoekadres én het adres waar je ook producten naar kunt retourneren is:
SoloBioMooi
Stationsweg 51
1851 LJ Heiloo
2. De SoloBioMooi nummers
KVK: 54710820
BTW nummer: NL 851411836B01
ABN/AMRO: 41.23.65.359
IBAN: NL62ABNA0412365359
BIC: ABNANL2A
3. Contact
Heb je vragen, wil je een tip geven of is er een andere reden waarom je contact met ons wil hebben, dat kan! We vinden het leuk als je belt of mailt.
Stuur een e-mail naar INFO@SOLOBIOMOOI.NL. Wij zullen deze zo snel mogelijk voor u beantwoorden.
Tijdens werkdagen is ons cosmetica - support team van 8:30 tot 11:00 uur telefonisch bereikbaar voor al uw vragen: 0343-755293. We zijn ook te bereiken via de bekende social mediakanalen. Op onze CONTACTPAGINA staan alle contact mogelijkheden op een rijtje.
3. Wanneer zijn deze voorwaarden van toepassing?
1. ConsumentenDeze algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing wanneer een consument iets bij ons koopt of met ons een overeenkomst sluit. Een consument is een particulier, dus niet een bedrijf.
Voor niet-consumenten, zoals eenmanszaken en rechtspersonen die ‘handelen in beroep of bedrijf’ hebben we andere algemene voorwaarden. Ben je een bedrijf en/of maak je gebruik van onze groothandel, kun je de leveringsvoorwaarden opvragen door een e-mail te sturen naar info@solobiomooi.nl
2. Aanbod en Koop
Deze voorwaarden zijn van toepassing wanneer wij jou een mooi aanbod doen, wanneer je iets bij ons koopt of wanneer je een andere overeenkomst met ons sluit. Je koopt iets of plaatst een bestelling bij ons wanneer je op de knop drukt (waarmee je iets bestelt of koopt). Wij doen ons best om deze Algemene Voorwaarden onder je aandacht te brengen. Zo staan ze onderaan elke pagina onder de link: 'Leveringsvoorwaarden' en vragen we je tijdens het bestelproces om akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden.
4. De overeenkomst
1. Veilig kopenAls je iets koopt bij SoloBioMooi dan doe je dat in een veilige webomgeving. Onderaan deze Algemene Voorwaarden gaan we daar wat dieper op in.
2. Bevestigen
Zodra je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je per mail een orderbevestiging. Op deze orderbevestiging staat alle benodigde informatie. De meeste informatie vind je trouwens ook op onze site. We vragen je om deze (digitale) bon goed te bewaren.
3. Verzenden
Zodra een bestelling bij ons de deur uit gaat ontvang je een mail met daarin een track&trace code zodat je zelf jouw bestelling kan volgen. Voor brievenbuspost hebben we helaas (nog) geen track&trace-code, maar we laten je nog steeds weten wanneer we jouw bestelling op de post hebben gedaan.
4. E-mails niet ontvangen
Heb je een mail niet ontvangen neem dan even contact met ons op zodat we het recht kunnen zetten. Tip: kijk ook even in je 'spambox'.
5. Betalen
Betalen kan bij SoloBioMooi via iDeal of met je credit card. Nadat je de bestelling bij ons hebt geplaatst kun je in bestelstap 3 kiezen voor de bank waar jij een bankrekening hebt. Je komt vervolgens terecht in de beveiligde internetbankieren-omgeving van jouw bank en kunt vervolgens op de voor jou bekende manier betalen.Maak je het geld liever (vooraf) over in plaats van te betalen via iDeal, mail ons even met je gegevens en welke producten je wilde bestellen. We maken dan een factuur voor je met de betaalgegevens.
6. Herroepingsrecht en retourneren
De wet noemt het ‘recht van ontbinding' en 'herroepingsrecht', maar wij noemen het gewoon terug sturen of retourneren. Heb je een product ontvangen, maar heb je spijt of is het niet wat je er van verwacht had, dan mag je het retourneren.Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Samenvatting
Bij SoloBioMooi mag je alle producten retourneren, dus ook de producten die al hebt opengemaakt om het te proberen. We storten het geld gewoon retour. Alsjeblieft.
1. Alles retourneren!
Ja, dat lees je goed. Bij SoloBioMooi, mag je werkelijk alle producten retourneren. Zelfs als je het hebt geprobeerd of de verzegeling van de verpakking is verbroken.
2. Binnen 30 dagen retourneren
Binnen 30 dagen mag je alles retourneren. Of je het product nu al eens gebruikt hebt, of niet. Wil je na 30 dagen retourneren? Neem dan vooral even contact met ons op. Wij zorgen voor een oplossing waar jij blij van wordt!
Update 25-11-2020 We hanteren een 'fair use' policy bij producten retournemen die al zijn opengemaakt/verbruikt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je meer dan helft van een product hebt verbruikt en het dan op de 30e dag wilt terugsturen. Helaas hebben we al een aantal keren misbruik van onze 'relaxte' retourbeleid mogen ondervinden.
3. reden van retourneren
Hoewel we natuurlijk graag willen weten waarom je iets wilt terugsturen hoef je de reden bij ons niet op te geven. "Nou, gewoon daarom", is voor ons reden genoeg.
4. Hoe kun je iets terug sturen?
Als je iets wilt terugsturen is de snelste manier om ons even een mailtje te sturen met daarin het ordernummer of bestelnummer, je achternaam, en het product dat je zou willen retourneren. Wij leggen vervolgens uit hoe je het product terug kunt sturen. We zullen het je zo gemakkelijk mogelijk maken. Je mag natuurlijk ook even bellen (0343-755293), we zijn op werkdagen van 8:30 tot 11:00 uur bereikbaar.
5. Terugsturen
Zorg ervoor dat je het product, niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons, in een geschikte verpakking terugstuurt. Hergebruik bijvoorbeeld de verpakking waarin wij het ook naar jou toe hebben gestuurd. Stuur de producten compleet terug. Heb je vragen over de verzending en hoe je dit het beste aan kunt pakken, neem gerust CONTACT met ons op en we loodsen je er doorheen. We maken het graag zo makkelijk mogelijk.
6. Kosten voor het terugzenden
Die zijn voor ons als we een fout hebben gemaakt of een product defect is aangekomen. Deze retourzendingen zijn bij ons binnen België en Nederland altijd gratis. In alle andere gevallen zijn de kosten voor jou.
NB: ruilen is niet mogelijk. We crediteren het retourgekomen product en storten het geld (automatisch) terug op de rekening die je hebt gebruikt bij het betalen van de bestelling.
7. Geld terug
Zodra de producten bij ons retour zijn storten wij binnen 5 werkdagen na ontvangst je geld op je rekening. We storten de volgende bedragen terug: a) de kosten van de producten die retour zijn gekomen. b) de verzendkosten héén, MITS je alle producten van de betreffende order hebt teruggestuurd. c) De verzendkosten TERUG MITS wij een fout hebben gemaakt met je bestelling.
8. Misbruik
We geloven in mensen en nog meer in onze klanten. Het is helemaal niet erg om spijt te hebben van een aankoop of een product te willen ruilen omdat je (bijvoorbeeld) toch liever een iets andere kleur mooier vindt. We maken je graag blij.
Deze algemene voorwaarden zijn soepel. Héél soepel. En van deze 'soepelheid' zouden mensen wel eens misbruik kunnen maken. Om dat te voorkomen kunnen we ervoor kiezen om bepaalde mensen de volgende keer niet meer de gelegenheid te geven om bij ons te bestellen. Maar goed, dan moet je het wel heel bont maken.
7. Levering
1. KostenVerzend- en verpakkingskosten zijn al bij de totaalprijs inbegrepen.
Wij verzenden onze pakketten gratis bij besteding vanaf € 25.
Tot €24,99 verzenden €3,95
Vanaf €25 verzenden GRATIS!
Naar andere landen rekenen we mogelijk hogere verzendkosten. Voor je afrekent krijg je altijd te zien wat de verzendkosten zijn.
2. Milieuvriendelijke verpakking
We rekenen geen verpakkingskosten. We versturen de producten wel vaak in gerecyclede verpakkingen, omdat dit beter is voor het milieu. Het kan zijn dat je aan de doos kunt zien dat het hergebruikt is. Ook het witte of groene vulmateriaal is milieuvriendelijk. Het is van mais gemaakt en zijn biologisch afbreekbaar. Je mag het daarom bij het GFT afval doen. De schuimpjes lossen zelfs op in water. Soms hergebruiken we deze schuimpjes, wanneer dat kan. SoloBioMooi verkoopt niet alleen biologische en ecologische producten, maar verzendt ze ook graag op de meest milieuvriendelijke manier.
3. Cadeautje!
Bestel je bij ons voor iemand anders een cadeau? In de aantekeningen kun je laten weten welk product je als cadeau wilt laten inpakken. Dat doen we gratis. Zo zijn wij. SoloBioMooi doet niet zo moeilijk en voor de ontvanger van het cadeau is het extra leuk!
4. Verzenddatum
We versturen elke werkdag bestellingen. Zaterdag verzenden we dus niet. Heb je jouw bestelling voor 12:00 uur geplaatst, dan gaat het dezelfde dag nog op de post. In het uitzonderlijke geval dat we niet diezelfde of de volgende dag het product kunnen verzenden, krijg je van ons bericht per telefoon of e-mail met de nieuwe verzenddatum. Wil je in de tussentijd annuleren? Dat mag altijd! Je krijgt van ons het reeds betaalde geld gewoon teruggestort.
5. Ontvangst
Wanneer je het pakket ontvangt is afhankelijk van onze verzendmaatschappij. Meestal is dat de volgende dag. Je ontvangt van ons na verzending wel meteen een track & trace code, zodat je zelf het pakket kunt volgen en kunt zien wanneer het bij jou bezorgd zal worden. Voor brievenbuspost hebben we (nog) geen track & trace code. Meestal is de post er in 1 dag nadat we het verzonden hebben, maar bedenk dat PostNL op zondag niet bezorgt.
6. Beschadigd of nooit aangekomen?
Heb je het product beschadigd ontvangen of is het pakket nooit bij jou aangekomen? SoloBioMooi gaat het voor je oplossen! Neem even CONTACT met ons op, zodat we je een passende oplossing kunnen bieden.
8. Garantie en Conformiteit
Het spreekt voor zich dat je altijd recht hebt op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand dan lossen wij het voor je op want bij ons mag je een product altijd retourneren. Zie ook artikel 6.Expliciet vermelden ...
Voldoet een product toch niet aan de redelijke verwachtingen die je van het product mocht hebben? Valt een product na drie keer gebruiken spontaan uit elkaar, werkt het product niet zoals zou moeten of gaat het eerder stuk dan je had mogen verwachten en was er dus eigenlijk altijd al iets mis met het product? Dan is het product ‘non-conform’. Dat noemen we ook wel wettelijke garantie. Wij zijn als verkoper verplicht om een passende oplossing te bieden, zoals het repareren of vervangen van het product. Maar ja, SoloBioMooi doet niet zo moeilijk, dus het is voor ons een overbodige regel. Toch waren we verplicht dit expliciet te melden. Bij deze hebben we dat gedaan.
9. Klachtenregeling
We doen er alles aan om het aankoopproces zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, maar we kunnen helaas niet alles voorkomen. Heb je een klacht? We zouden het zeer op prijs stellen als je ons de kans geeft het weer op te lossen.Zo gaan we te werk:
- Heb je een klacht, laat dit zo snel mogelijk aan ons weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, zodat wij een goede oplossing kunnen vinden. Onze contactgegevens vind je HIER
- Nadat we je klacht hebben ontvangen, gaan wij op zoek naar de beste oplossing. Binnen uiterlijk twee werkdagen krijg je antwoord van ons. Je hoort van ons welke oplossing we bedacht hebben of hoeveel tijd we nog nodig hebben om het probleem te verhelpen.
---
En tot slot nog iets over veiligheid ...
Hoe veilig is SoloBioMooi.nl?
Het korte antwoord: héél veilig. Het (iets) langere antwoord: SoloBioMooi vindt veiligheid zeer belangrijk om het simpele feit dat wij persoonlijk ook alleen maar kopen bij webwinkels die hun veiligheid goed op orde hebben. Daarom hebben we de gehele SoloBioMooi-site beveiligd (inclusief de overdracht van jouw persoonlijke NAW (naam, adres, woonplaats) gegevens en de verbinding tussen de laatste stap van het winkelen en jouw iDEAL bankpagina) met een SSL certificaat.SSL is een afkorting voor Secure Socket Layer. SSL is een technologie voor het maken van geëncrypteerde (versleutelde/beveiligde) verbindingen tussen een webserver en een (jouw) internetbrowser. Deze verbinding verzekert jou dat ALLE data tussen de webserver (SoloBioMooi.nl) en jouw browser geheim blijft voor kwaadwillende buitenstaanders en dus niet gestolen of onderschept kan worden. SSL is een standaard die door miljoenen, goed beveiligde, websites wordt gebruikt zodat jij met een rustig gevoel kan shoppen.
Zelf de beveiligde verbinding controleren:
Je kan zelf de beveiliging van de verbinding controleren door even de adresbalk in de browser te bekijken. Er staat: https://www.solobiomooi.nl. Deze letter 's' staat voor secure, ofwel 'veilig' in het Engels. Bij de meeste browsers zie je dan ook een slotje in de adresbalk of links onderin het browserscherm. Dit is dezelfde 's' die je ook ziet wanneer je inlogt bij je bank.En verder ...
Veiligheid gaat natuurlijk verder dan alleen maar een 's' in de adresbalk van je browser. Veiligheid is ook bereikbaar zijn en weten met wie je te maken hebt. Dan is het goed te weten dat al onze gegevens gewoon online staan. Ons telefoonnummer, de adresgegevens, de KvK, BTW en bankgegevens vind je bovenaan deze pagina.Kortom, SoloBioMooi is héél veilig :-)