verzending: gratis vanaf € 45,00
Algemene voorwaarden link Wij maken gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door gebruik te maken van de website, of op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies.
Gezonde huidverzorging én cosmetica voor iedereen
Zij liep al een tijd met het idee rond om een webshop met natuurlijke cosmeticaproducten te starten. Hij was tijdens zijn loopbaan eigenaar van vijftien webshops geweest en had daarmee de nodige ondernemerservaring. Ingrid Lijffijt en Pieter Hofland hoefden elkaar alleen nog maar tegen te komen. Want zij willen hetzelfde: “We willen de wereld een beetje mooier maken“.
Ingrid eet zeker twintig jaar biologisch, maar natuurlijke cosmetica kwam pas later. Haar interesse was meteen gewekt. Na vijftien jaar in de zorg te hebben gewerkt besloot ze het roer om te gooien. Ze wilde een webshop opzetten met natuurlijke producten, maar had er geen ervaring mee.
Tijdens het doorspitten van een lokale krant spotte Ingrid een advertentie van het 100% biologische restaurant ‘SoloBio’ en ging er nog diezelfde avond met haar man eten. “Pieter was die avond gastheer in zijn restaurant en kwam een praatje maken. Het klikte meteen”, zegt Ingrid. “Ik vertelde over mijn plannen, waarna Pieter een boekje open deed over zijn IT-ervaring.”
Beiden waren zo enthousiast dat ze meteen een afspraak maakten om van gedachten te wisselen. “Tijdens de brainstormsessie bleek dat we over veel zaken hetzelfde denken. We willen de wereld een beetje mooier maken. We namen nog diezelfde middag het besluit: we gaan samen een webshop beginnen, boordevol natuurlijke cosmetica en onder de bijpassende slogan ‘vermooier de wereld’.”
Dat er meer komt kijken bij het ontwikkelen van een webshop bleek volgens Ingrid wel tijdens het proces. “Eerst ontwikkel je het idee, dan ga je aan het ontwerp werken, de functionaliteiten en de navigatie. Ook moeten alle producten handmatig in het systeem worden gezet. Een online winkel is wat dat betreft nooit klaar.”
Uiteindelijk ging na enkele maanden voorbereiding op zes december 2012 de shop live. “We zaten in spanning te wachten op le moment suprême. Maar er bleek een technisch probleem waarna de shop het niet deed. Gelukkig waren we toen nog niet bekend op internet”, lacht ze.
Inmiddels is SoloBioMooi ruim een half jaar in de lucht en de ondernemers merken dat er elke maand meer bezoekers komen, langer op de site blijven en dat de orders toenemen. Met meer spelers op de markt is het belangrijk om jezelf te onderscheiden meent Pieter die zijn restaurant eind vorig jaar verkocht om fulltime aan SoloBioMooi te kunnen werken. “Wat ons bijzonder maakt is dat we van alle merken het volledige assortiment verkopen. Dus niet alleen de gezichtscrème en tonic, maar ook de reinigingsmelk, bodylotion en douchegel. En voor alle huidtypen wanneer die producten beschikbaar zijn.”
Service, laagdrempeligheid en eerlijke informatie noemt Pieter andere kwaliteiten van hun onderneming. “We doen niet zo moeilijk. Als de klant een goed verhaal heeft, komen we er wel uit. Zo bleek laatst dat een foundation te donker was voor een klant. Die hebben we dus terug genomen.” Ook worden alle producten door Ingrid en Pieter getest. “Op die manier kunnen we klanten goed helpen. Ik merk met mijn erg droge huid dat sommige producten fijner werken dan andere. Ik ben hier ook gewoon eerlijk in wanneer klanten er naar vragen, al blijft het natuurlijk uiteindelijk persoonlijk wat voor iemand werkt.”
Die eerlijkheid komt daarnaast terug in de inhoudelijke informatie die op SoloBioMooi te vinden is. “We werken met bloggers samen en vinden het belangrijk om op die manier extra informatie over producten te geven zodat klanten eerlijk kunnen kiezen. Ook wanneer een blogger niet super enthousiast is over een product zullen we de review dus op onze site plaatsen.” Pieter denkt dat samenwerken sowieso de toekomst is. “Ik geloof in de kracht van het delen. Natuurlijk willen we de grootste en beste natuurlijke cosmetica webshop van Nederland worden, daar werken we hard aan. Maar dit kan alleen als je op alle vlakken goede contacten opbouwt. Samenwerken is wat dat betreft het nieuwe zaken doen.” Meer weten? Neem contact op of kijk op de site van SoloBioMooi.nl
—
‘We willen de wereld een beetje mooier maken’ is geschreven door Claudia Pietryga.
Het Franse merk La Fare 1789 heeft een nieuw product aan het assortiment toegevoegd. Dit keer gaat het om een oogcrème, namelijk de La Fare eye contour miracle care crème. Zou het, zoals de naam zegt, ook echt een wonder in een potje zijn? Lees snel deze review om dat te weten te komen!
Lees meer...Ik maakte 2 jaar geleden kennis met Boho green make-up nagellak. De producten zijn grotendeels natuurlijk, dierproefvrij en vegan. En ondanks dat doet de kwaliteit van de lakjes niet onder voor reguliere nagellak. Vandaag laat ik 3 tinten zien!
Lees meer...Of je stijl je nu romantisch, natuurlijk, stoer of boho is, van tijd tot tijd proberen we graag wat nieuws. Maar welke look gaat het nu weer worden? En hoe maak je die? In dit artikel vind je 5 make-up looks met Boho Green Make-up!
Lees meer...Lavera heeft de afgelopen tijd weer wat nieuwe toevoegingen aan het assortiment gedaan, waaronder dit Lavera hydro effect serum. Na een kijkje op de verpakking en de INCI-lijst leek het mij een zeer geschikt product voor mijn vochtarme huid en ik werd niet teleurgesteld!
Lees meer...Als je mijn blog al langer volgt, dan weet je dat ik gek ben van de lakjes van Boho! Er staan niet voor niets al een aantal reviews online. De meeste producten zitten vast in het assortiment, maar Boho heeft nu een limited edition uitgebracht. En wel met nagellak: de Boho Liberty Island collection!
Lees meer...Dankzij het bloggen ontdek ik veel leuke merken met een mooi verhaal of een bijzonder ingrediënt. Bijvoorbeeld Oliv bio, een Frans merk waarbij olijfblad centraal staat. Ik heb de Oliv bio body milk en de hand cream getest voor een review!
Lees meer...Eigenlijk al zodra ik micellair water jaren geleden in de winkel ontdekte, gebruik ik het om make-up te verwijderen. SoloBioMooi heeft nu de Montbrun micellair lotion in het assortiment, met alleen maar natuurlijke en biologische ingrediënten.
Lees meer...Wist je dat er zelfs groenere alternatieven zijn voor nagellak? Tot vorig jaar had ik hier nog nooit bij stil gestaan en nu heb ik zelfs enkel nog ‘groene’ lakjes. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet de kleur groen, maar groen als in ‘eco’. En eigenlijk kun je het ook wel ‘eco chique’ noemen, want ik … Lees verder Review: Boho nagellak review | 5 mooie tinten!
Lees meer...